Mijn visie op e-mailmarketing

Iedereen kent het verschijnsel zoals hierboven. Je opent je mailbox en scrolt door de enorme lijst aan e-mails die je de afgelopen dagen hebt ontvangen. De meeste e-mails zijn ongeopend en afkomstig van bedrijven die je proberen te overtuigen om nou juist bij hén een aankoop te doen.

Ik geloof oprecht dat we zo’n inbox vol met ongeopende mails tot de verleden tijd kunnen laten behoren. Een ongeopende e-mail kan namelijk 2 dingen betekenen. 

1. Je hebt niet goed ingeschat waar je klant precies behoefte aan heeft. De e-mail was dus niet relevant.
2. Je hebt zijn behoefte wel goed ingeschat maar je klant was er (nog) niet aan toe. De e-mail was dus wel relevant maar niet goed getimed.

Als je wilt dat jouw e-mails wél geopend worden en ook converteren moet je dus zorgen dat je bovenstaande zaken op orde hebt en daar help ik je graag bij.

Data = Key

Het tijdperk waarin we simpelweg iedere week of maand een nieuwsbrief in elkaar klikte vol met artikelen of aanbiedingen waar stiekem niemand van je nieuwsbrief bestand op zat te wachten is definitief voorbij. 
Ik zeg altijd: ‘Data = Key’. 

De uitdaging zit hem niet zozeer in het vullen van een e-mail maar met name in het proces daarvoor. Hoe zorg je ervoor dat je zoveel mogelijk kennis over je klant vergaart en dit ook vastlegt om te kunnen bepalen WAT en vooral ook WANNEER je je klant benadert. In al die jaren heb ik veel van dit soort situaties meegemaakt en bedrijven geholpen om relevante marketing automation campagnes op te zetten die wél converteren.

Future proof

Nog geen 20 jaar geleden kon niemand zich voorstellen dat we ooit allemaal een mobiele telefoon in onze zak zouden hebben. Nu, anno 2018, zijn deze en andere technologische hoogstandjes niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. De wereld om ons heen veranderd continu en dat geldt ook voor e-mail. De grenzen van het vroeger nogal statische e-mail vervagen steeds meer en meer.

Ik begeleid bedrijven bij de bouw van templates die helemaal responsive zijn voor mobiele devices maar geloof ook dat strategisch advies future proof moet zijn. Nieuwe generaties vragen om een nieuwe benadering. Doordat steeds meer mensen technologisch goed onderlegd zijn switchen ze eenvoudiger naar je concurrent als de ervaring ze niet aan staat. Dit is geen bedreiging maar juist een kans als je het mij vraagt! Ik ondersteun graag bij het bedenken en bouwen van campagnes die precies aansluiten bij de plek in de klantreis waar je klant zich op dat moment in bevindt.